Перша покльовка не завтсаила себе довго чекати, в 11.30 перше клювання сезону 2019 на мега прекрасному озері Шмубар, запрацювала точка навпроти дальнього острова з 110м., підсікаю – Я, по відчуттям не сильний супротив риби, думаю що дає в знаки що риба ще не відійшла від зими й поводитися в'яло, через декілька хвилин вдається завести його в підсак і покласти на мат, в сумку і на ваги (новинка в моєму арсеналі – механічні ваги Reuben Heaton Standard 4000 Series Scale Ukraine 50kg Limited Edition в Українському стилі зі шкалою в 50 кг.) де є можливість відрегулювати (зтарувати мішок чи сумку відразу і не проводити даних маніпуляцій повторно), але шкала з кроком 200 гр. (тобто ваги для трофейної рибалки) так от вага першого нашого коропа зловленого на оз. Шумбар показала 5.500, клюнув на одинарний двотонний поп ап CC Baits Two-Tone Pop Ups . Не гігант, але для нас дуже важливо не спустити першу рибу, і тоді рибалка має піти по наростаючій, що нам і вдалося зробити. Стало цікавіше і веселіше, задачу номер один (відійти від нуля) виконано, далі завдання – риба за 10 кг.

Далі погода почала псуватися, і почав йти дрібний дощ який продовжувався протягом всього дня – благо нам вдалося поставити табір, та відмаркуватися і закинути всі вудилища. Лишилося тільки відпочивати, кормити точки та ловити рибу. В цю весняну пору сонце ще сідало рано, близько 17.00 ми перезакинули всі вудилища і вирішили докормити точки вже на ніч. Проте під час годування в 17.30 клювання знову з під острова, але з дистанції 115 метрів., (черга виважувати Вані), проте на цей раз вудилище починає гнутися куди сильніше, риб починає зтравлювати лєску, на Івановому обличчі радість, що він нарешті тримає на тому кінці лєски першу рибу сезону 2019 і першу рибу яку він виважує на Шумбарі, і переживання спустити цю рибу. Грався він з нею добрих 15 хвилин, спочатку більшість з них повільно йдуть до берега і вже 2-3 метра від берега починається саме цікаве і основне виважування, риба прижимаєтья до дна і впирається мордою в багаточислені бровки, або ж старається зайти і впертися в прибережні зарослі камиша. При виважуванні біля берега вся риба в кришталево чистій воді здається дуже маленькою (так візуально скрадає вода розмір риби), але заглянувши в підсак чи піднявши його щоб покласти риба на мат, починаєш реально відчувати важкість і величину риби. Вані вдається завести рибу в підсак і поклавши на мат, ми побачили реального велетня, вага показала 18.000, ми раділи як діти по при те що то не була наша рекордна риба, ціль спіймати рибу за 15 кг. ми виконали вже в перший день, а ще чотири дні попереду. Даний карпік клюнув на CC Baits Glugged Baits (Squid – Cranberry) з підрізаним поп апом CC Baits Fluoro Pop-Ups (Pineapple & N-Butyric Acid) 10 мм. Поки ми готували все (фотоапарат, штативи) щоб пофотографуватися з рибою, їде четверта палка з русла між островами, підсікаю тепер – Я. По відчуттям супротив сильніший в порівнянні з попереднім малюком. Стараюся максимально відвести й розвернути рибу від островів і нависаючих гілок та підвівши до берега, риб розвертається і зтравлює декілька десятків метрів жилки, виважування починається майже з самого початку. Риба впирається в бровки та не хоче йти, після 10 хв. нам вдалося завести рибу в підсак, вага показала 14.000 кг. клюнув він на дві кукурудзи з підрізаним поп апом CC Baits Fluoro Pop-Ups (Honey) 10 мм. Працюють майже всі насадки які ми використовуємо, але розуміємо що має бути якійсь фаворит який повинен приносити більше і стабільно рибу.

На березі два не закинуті палки, які переоснащуємо та назад у воду, і догодовування точок та очікування на нічних гостів, та рибів за 20 кг.: - «Апетит приходить під час їжі»; так само і в даному випадку, зі збільшенням клювань і ваги риби, хочеться більшого. З настанням темноти почали займатися приготуванням вечері. Погода була без змін – лив дощ і навіть не було натяків на те що він закінчиться, Ваня подивився прогноз на час нашого перебування на озері, і він був невтішним. Чотири дні безперервної води з неба і місцями грози. Мені було байдуже, оскільки я запасся речами по повній і міг міняти речі як рукавички, але новий дощовичок Fox Chunk LW Camo RS 10k дозволяв комфортно перебувати навіть під самим дощем (ніде нічого не затікає, весь одяг під низом сухий, комфортно притулити важку рибу до тіла під час фотографування не боячись що все буде в слизі, і саме головне в ньому не парить та навіть під час постійного перебування в ньому під дощем він не промокає), у Вані справи з запасним одягом були трохи гірше, під час всієї рибалки він замочив всі речі не маючи дощовика, і мені його було трохи шкода, коли після котрої риби він в тих мокрих шмотках мостився на розкрівушку.

Повечерявши, перезакинувши всі прути, в нічній тиші ми помалу почали залазити у свої спальники. Не встигли ми задрімати й о 00.10 нас піднімає шалений звук сигналізатора, черга боротися з капом Вані. Трохи згодом він розуміє, що оснастка якось дивно себе веде в воді, вже ближче до берега бачимо обмотану навколо нашої лєски чужу оснастку з прив’язаним на глухо до лєдкора шоклідером (мені здається такі речі неможна робити, оскільки той риб плавав майже з 10 м. шнурка), не форсуючи заводим рибу в підсак. Як виявилося то була чиясь риба яка зійшла обірвавши оснастку на вузлі лєски й шока, і в подальшому пропливаючи обмоталася навколо нашої лєски, рибу звільнили й записали у свій актив чуже грузило з лєдкором і кліпсою. Рибу на ваги й вага завмирає на позначці 23.900 – новий особистий рекорд Вані який до того становив 18.500, хоча і заплутаний в нашій лєсці, але заведений в підсак і звільнений від чужого монтажа. Сказати що Ваня був радий своєму новому рекорду – це нічого не сказати. Сон і втома кудись зникають, починаєш забувати за змоклий під час виважування одяг. Фотосесія з маніпуляціями освітлення штативами й т.д для хороших фото з новим рекордом Вані. Цієї ночі відбулося ще одне клювання о 03.30 (дзеркальний короп вагою 11,500) і до самого ранку тиша, яка дала нам трохи вздрімнути. З настанням ранку та ранковою кавою нас потурбував знову звук сигналізатора, виважування і короп вагою 14,000 - насадка дві кукурудзи з підрізаним поп-апом CC Baits Fluoro Pop-Ups (Honey) 10 мм.

Як підсумок першої доби: шість риб (мін. 5,500; макс. 23,900). Поки Вані вдається піднімати важчу рибу ніж мені, кожну рибу яку мені вдавалося виважити та дістати, Ваня діставав важчу, черга виважування, нічого не вдієш, хіба пропустити хід :). Задача мін і дві наступні виконані вже в першу добу. Тепер стоять нові задачі та амбіції, моя – побити власний рекорд у 25,300, Вані – побити теперішній рекорд, який трохи не чесно був встановлений, і звісно просушити свої речі. А також риба за 30 кг, на здійснення чого ще три доби попереду.

День 2. День м’яса та шашлика, день нових рекордів.

Сповнені амбіціями та надій встановити нові свої рекорди, за якими ми сюди приїхали, розпочали другу добу перебування на озері Шумбар що в Хорватії. Отже, друга доба розпочалася, точніше продовжилася поганою погодою, затягнутим хмарами небом та безперервним дощем, вітру як такого не було, і температура повітря становила +12-14 С
Але погода нам ніколи на заваді не стояла на шляху до нашої мети, тому сповнені сил та амбіцій працюємо по програмі минулого дня намагаючись збільшити обороти. Перше клювання відбулося о 10.50, але дана риба вагою 14.000 пішла в першу добу. Далі була затяжна пауза, аж до 14.00, тільки тоді проявила себе перша риба другої доби вагою 12.000, і відразу поїхала наступна палка о 14.10 короп вагою 14.200 (спрацювали перша та друга палки на насадці дві кукурудзи з підрізаним поп апом CC Baits Fluoro Pop-Ups (Honey) 10 мм). Початок другої доби вже є і майже дуплет, це не могло радувати.

Ближче до обіду прийняли рішення посмажити шашлик з угорського м’яса яке ми придбали в Ашані поблизу Будапешта, поки видно і нема сильної зливи Ваня прийнявся розпалювати вугілля в мангалі який ми привезли з собою, та готувати м’ясо до жарки. Я займався годуванням ближньої точки між двома островами, і час від часу щось фотографував. Під час годування точки о 15.30 починає їхати четверта палка – м'ясо в сторону, карпи атакують. І ми вже стоїмо з палкою та підсаком в руках. Не тривале виважування і дзеркальний короп вагою 12.500 на маті. Посмажити спокійно м'ясо нам так і не вдалося, маніпуляції з рибою на маті, фотосесія намагаючись відзняти якісно та цікаво, зважування, забирають теж не мало часу, який в такому русі летить дуже швидко. Тому всілися ми поїсти близько 17.30, але не до їжі знову їде палка. Приходилося навіть вже ізгалятися, тримаючи прута в руках інший підносив шашлики й на ходу запихав в рот тому хто виважував. Риба в цей проміжок часу була максимально активною, кожні 30 хв. покльовка. Цього дня в нас в перше спрацювала пошукова палка, яку ми прозвали Чингіз Хан. Дані два прута ми закидали ліворуч сектора вільну від лесок і пресингу навмання з великими стіками. Виважування і короп вагою 13.200 на CC Baits Glugged Baits (Spices) з поп апом CC Baits Two-Tone Pop Ups. І в такому темпі вже до сьомої вечора ми мали в активі цієї доби 7 риб, динаміка клювання збільшилася в порівнянні з минулим днем, лишається як мінімум тримати темп.

Проте по озеру в інших рибалок були результати не дуже, в наше поле зору потрапляли чотири сектори де стояли рибаки, то найбільший рух спостерігався в секторі «Дуби» де стояли росіяни, які приїхали на двох автобудиночках – прикольно, комфортно, але мені здається що справжня рибалка це намети, розкрівушки, а не тотальний комфорт і all inclusive. Ми в бінокль бачили як вони декілька разів брали рибу. Як потім сказали хлопці які заїхали після них в їхній сектор, то вони спіймали всього п'ять риб, але напевно був один якийсь цікавий екземпляр, бо лунали крики, радість, мало не гімн грав і феєрверки стріляли, проте нам до спини, і нас цікавить своя риба і свій відпочинок.

Наближалася ніч, а дощ не припинявся ні на хвилину, і цього дня ми вперше стикнулися з проблемою зачепів, клювання у 22.40 на четверту палку, намагаємося розвернути рибу в ліву сторону сектора, але їй вдається добратися до острова першою, в результаті зачеп і прикрий схід, але оснастку вдалося дістати не обірваною. Через 20 хвилин паровозить друга палка з дистанції 115 м., черга виважувати змоклого до трусів Вані (але це йому не заважало, і особливо він дискомфорту не відчував, адже приїхав за своєю мрією – озеро Шумбар та місцеві шарани). Виважування затягнулося на хвилин двадцять, і рибу вдається завести в підсак, вага показала 18,500. Ваня радіє спійманому трофею, а я радію тому що наступна черга виважувати моя. Але своєї черги мені прийшлося чекати до 02.40, ми вже полягали у свої спальники в надій трохи зігрітися і подрімати, але шалений звук сигналізатора заставив швидко піднятися та в темноті шукати чоботи й тапки щоб вискочити з палатки. Зпрацювала знову четверта палка між островами, розуміючи що вже одна риба там була втрачена, максимально стараюсь тримати рибу і не дати їй повернути в сторону свого притулку. Вудилище гнеться ніби тягнеш мішок з картоплею, риб особливо не чинить опору і йде як бревно, лише декілька метрів від берега намагається прижиматися до дна не даючи себе підняти, але з декількох спроб здається і ми заводимо його в підсак. У світлі ліхтаря я помічаю, що в підсаці реальний трофей і можливо мій рекорд, піднімали ми його на мат у двох, вага показала 27,200. Ура!!! – мій новий рекорд встановлено, радості моєї не було меж, Ваня радів теж як дитина. (рибалка вже склалася як в кращих домах Парижа), фотосесія якій трохи заважав дощ, і постійно потрібно було протерти фотоапарат та об'єктиви від капель дощу та запотівання скла. Випускаємо монстра і сон вже не бере, як можна заснути коли трапилася така подія. Далі через годину знову дає про себе знати четверта палка, цього разу карп вагою 10.000, ця і попередня риба клюнули на дві кукурудзи з підрізаним поп апом CC Baits Fluoro Pop-Ups (Pineapple & N-Butyric Acid) 10 мм.

Наступне клювання відбулося теж через годину, і знову четверта палка яка принесла нам цієї доби найбільше покльовок о 05.10 клювання і черга виважувати Вані, по поведінці ситуація подібна моєму попередньому рекорду, але риба цього разу пішла різко в ліву сторону на відкриту воду, і брати її в підсак довелося чи не з 21 сектора. Завівши в підсак ми побачили що там теж монстр, якого доведеться нести у двох на мат, звільняємо від гачка та кладемо рибу в сумку для зважування і вага завмирає на позначці 28,500. Ваню мало не розірвало в хлам, від щастя, ніч трофеїв та рекордів, це просто взрив мозку, за три години спіймати три риби, і дві з них під тридцять кілограмів, який сон. Святкування своїх рекордів, у нашому випадку за чашкою кави – оскільки вже починало помалу світати, і з припливом адреналіну сон взагалі пропав, емоції зашкалювали. Ваня сказав, що за тим чим він сюди приїхав він вже все отримав з повна: (може він мав на увазі змокші від безперервного дощу до трусів шмотки - ХЗ ), і тільки лишається відпочивати і насолоджуватися таким неочікуваним відкриттям сезону. Далі до самого ранку ми клювань не бачили. Як підсумок другої доби ми спіймали 12 риб, найбільше працювали друга палка – 115м. та четверта 65м., ця доба нам принесла нові наші рекорди, але і перший зачеп і втрату риби, чого в попередній добі в нас не було.

День 3. Погіршення погоди. Смуга сходів та обривів оснасток.

Протягом всієї ночі лив безперервно дощ, і температура повітря почала по трохи опускатися. Тому, що в ночі нам так і не вдалося поспати, готуємо каву та сніданок і починаємо свій день з самого початку – приготування свіжої порції прикормки та годування точок. В тактиці та розташуванні прутів вирішуємо нічого не міняти, аби не погіршити свій результат (кожен прут приносив рибу, один менше, інші більше, але приносили), за винятком палок Чингіз Ханів з яких ми отримали одне клювання. Але їх ми не кормили, а основна кількість риби бралася в п’ятні чи навколо кормових пятен. Тому великого вихлопу від тих пошукових палок ми не очікували й закидали їх в стороні, щоб не пресувати та так робочі точки. Після годування в 11.53 відбувається клювання з дальньої очки, виважування і короп вагою 24.900 на маті зпрацювала насадка варений Source з поп апом CC Baits Two-Tone Pop Ups. Ця риба пішла в залік другої доби. Після цієї риби змотані після мега продуктивної і активної «мокрої» ночі, ми прилягли й вирубилися аж до 15.00. Нас і наш сон ніщо не турбувало, і так ми проспали пів дня. Клювань не було взагалі.

Проснувшись почали займатися обідом чи то вечерею, та годуванням точок. Ми стабільно підкидали по декілька спомбів на точки, і судячи по рибалкам на озері ми кормили найбільше, хоча по міркам Шумбара 15 л. відро корму на день для місцевих гігантів це ніщо. Сусіди лише час від часу кидали максимум по 5 спомбів і на тому все. Згодом помітили що з двох секторів з'їхали рибаки й росіяни теж, на їх місце приїхали інші хлопці (напевно то теж один з най перспективніших секторів) Близько 20.20 клювання в берег на третю палку, але підмотавши та піднявши вудилище не засікання. Так без риби ми зайшли в ніч третьої доби. І перше результативне клювання ми отримали тільки у 23.00 на перше вудилище клюнув короп вагою 15.000, через годину спрацювала четверта палка короп вагою 11.300 насадка — дві кукурудзи з підрізаним поп апом CC Baits Fluoro Pop-Ups (Pineapple & N-Butyric Acid) 10 мм. Через пів години знову клювання, але в берег, а таких покльовок в нас не було взагалі, вся риба клювала активно і шалено паровозила зтравлюючи лєску зі шпулі, але не цього разу. Підсічка і при виважуванні легенькі стуки передавалися від бланка вудилища в руку, як виявилося клюнув лящ, приблизно він заважив 3.000, це був перший лящ в нашому активі. Наступну покльовку ми отримали в 03.10 на перше вудилище, спокійне виважування, але риба перед берегом заводить в зацеп якраз навпроти сектора на відстані 35-40 м. який ми знайшли ще під час маркування і де мало не залишили всю маркерну оснастку, проте вданому випадку рибу дістати нам не вдалося і в результаті обрив. В 05.30 знову клювання, цього разу успішно коропа вдалося завести в підсак вага показала 13,800; через пів години знову зпрацьовує ця палка, але рибі вдається втекти до острова в результаті чого знову зацеп і обрив. Під час таких зацепів ми пробували ставити палки на род под з відкритою дужкою, в надії що риба вийде з куща і продовжити виважування, але жодного разу це не зпрацьовувало. О 7.00 та 745 ми отримали ще два клювання які вдалося реалізувати два дзеркальні коропа 15,800; та 13,000 сфотографували та відпустили назад у воду підростати, у 8.00 знову клювання і цього разу заводимо коропа вагою 20.800 насадка - CC Baits Glugged Baits (Squid Octopus) з поп апом CC Baits Two-Tone Pop Ups. Через годину знову сигналізатор розривається на пруті який нам приніс попередню рибу, виважування і найменша риба цієї сесії короп вагою 5.000 заводиться в підсак. Цієї доби най результативнішою був ранковий період з 5.00 до 9.00 ми отримали сім клювань, шість з яких вдалося реалізувати, і цієї доби най краще працювала третя палка – дистанція 110 м. Вже потім аналізуючи таблицю клювання риби, я помітив що протягом чотирьох діб працювали всі точки в хаотичному порядку, і важко виділити одну якусь яка стабільно приносила багато риби, якщо другого дня працювала четверта і друга палка, то третього краще себе показувала третя. Якщо судити і аналізувати відносно кормових п’ятен то кількість клювань навколо кормової точки 110 і 65 м. приблизно однакова, хоча вся велика риба була спіймана з точки 65м. З настанням ранку погода не мінялася, хоча по прогнозу передавали затишшя та припинення дощу, на яке ми дуже надіялися.

День 4. Фінішна пряма. Нашестя мишей

Настав ранок та початок четвертої і завершальної доби нашого перебування на озері Шумбар що в Хорватії, а з ним і погода почала по трохи мінятися. Хмар на небі поменшало і де-не-де почало пробиватися сонечко, а з ним припинився дощ. Ми відразу почали діставати всі свої промокші шмотки в надії просушити їх і по сухому зібрати всі мало необхідні речі в машину.
Разом з сонечком і закінченням дощу прийшли миші – багато мишей, вони були по всюди в лабораторії в палатці, повзали на маті та підсаці, під под подом, збираючи зернові які де-не-де були розсипані по сектору. Вони не боялися нічого, інколи можна було підійти на метр до них і тупнувши ногою миш втікала. Це був просто жах, їх було дуже багато і вони були по всюди. Інколи навіть задумувався, що гірше, безперервний дощ, чи миші по всюди.

По стандартній схемі годує свої точки спод міксом склад якого описаний вище, але цього разу приймаємо рішення в стороні поблизу 21 сектора відмаркувавшись зробити зернову точку і спробувати половити в ній та навколо двома тими Чингіс Ханами. Оскільки міксу зернових (кукурудзи, коноплі та тигрового горіха) лишалося ще ціле відро окрім стандартного спод мікса яким ми годували протягом трьох діб, ми взяли ті зернові змішали до купи й залили СSL CC Baits. На протязі дня я викидав те відро зернових на точку в 90 м. і закинули туди дві палки.

Дощ перестав і ми повилазили з палаток і основну масу часу проводили вже не в лабораторії ховаючись від дощу. В постійному русі, перезакидані вудилищ, годуванні, сушці речей проходив день. В мене розрядився фотоапарат і я попросив у Вані щоб той завіз зарядне, підзарядити батарею на охороні, а згодом я за ним повернусь, тим самим створивши не стандартну обстановку для клювання, проте не спрацювало. Далі пройшло трохи часу і я пішов навколо озера за батареєю від фотоапарата заодно подивитися озеро, поспілкуватися з рибалками. По дорозі помітив що з іншої сторони з'їхало з двох сеторів рибалки й сидів один хорват, який ховався в палатці як я повз нього проходив, мені не хотілося лізти в палатку і турбувати його, можливо як би він знаходивсябіля вудочок, тоді привітавшись можна було б підійти й побалакати. Забравши зарядне по дорозі назад я пішов іншим шляхом повз 7-4 сектори де в одному з них стояли рибалки зі Словенії – підійшов, привітався, вони мене прийняли за росіянина, хоча я вітався англійською, а кажу що я не РУС, як вони мене назвали, а гордо кажу що я Українець. Вони відразу запропонували мені пива тим самим проявивши свою гостинність. Я помітив що в них в секторі було два род поди й по три прути на кожному, тобто вони оплатили два квитки та тим самим їм дозволено було ловити окремо по три палки, що судячи по рибалкам на озері роблять всі. Так само зробили і ми з самого початку, але трохи жаліли що то лишні витрати й можна ловити на три прути та по черзі виважувати у двох, хоча і шанси впіймати рибу зменшуються у двійчи, але надалі ні на грам не пошкодували що переплатили й ловили теж на два род поди по три палки. Почали ми з ними спілкуватися – англійською, вони розказали що в них не дуже з кльовом і спіймали всього одну рибу на 17.000, але вони сиділи тільки одну добу, проте їм загодовували точки лову з човна. Є така опція – платиш символічних 2-4 євро (точно не скажу, бо не користувалися такою послугою), підпливає працівник озера до тебе на човні ти сідаєш з ним в човен і пливеш на свої перспективні точки й ковшем, лопатою чи просто висипавши відро чи скільки ти плануєш висипати, сиплеш корм на точку, і завозять тебе назад на лодці. Даною послугою ти можеш користуватися двій чи на день (в ранці і в вечері) в інший час це заборонено. Трохи поспілкувавшись я пішов у свій сектор, по дорозі фотографуючи озеро. Дізнавшись що під час моєї відсутності нічого не змінилося і риби не клювали, продовжили пакувати лишні просохші речі.

Першу рибу четвертої доби ми спіймали лише о 15.20 короп вагою 15.000. Поки ми пере закидалися та годувалися чуємо в спину «Слава Україні!!!», повертаюся і бачу знайоме обличчя, але не можу пригадати бо особисто не знайомий, як виявилося Serhiy Bachynskyy член Клубу РК Кричевичі, відпочивав з хлопцями і приїхав на місце росіян в сектор «Дуби» і випадково побачив в ФБ де постив Ваня, що в цей час рибалять Українці – Земля кругла і світ тісний, що тут говорити. Привітавшись і вже познайомившись довго стояли та розмовляли на різноманітні теми, і під час розмови в нас відбулося клювання з зернової експериментальної точки, тривале акуратне виважування і лускатий короп вдається завести в підсак, вага показала 19.000 і це в присутності Сергія. Ще довго ми спілкувалися, і почало по трохи темніти і знову клювання з експериментальної точки, але в берег, піднімаю палку і не засікання, а перед тим в нас клюнув лящ вагою 3.500. В перше бачу ляща такої величини й ваги, і що цікаве все тіло покрите шипами як в дракона, ми його прозвали – зомбо лящ.

З настанням ночі нас чекала друга порція замаринованого в раці шашлика, приготуванням якого займався Ваня, салат і соус за мною. Проте цього разу ми спокійно наминали м'ясо в сухий і безтурботний вечір, помалу підступала ностальгія що взавтра вже до дому і хто знає коли ми сюди знову приїдемо, але це тільки початок сезону і попереду ще купа не менш цікавих виїздів. У 23.15 та 00.20 відбулося ще дві покльовки й одна з експериментальної точки на дві кукурудзи з підрізаним поп апом CC Baits Fluoro Pop-Ups (Pineapple & N-Butyric Acid) 10 мм. коропи вагою 14.400 та 13.000 були успішно заведені в підсак, сфотографовані та випущені. І до самого ранку і виїзду ми так і не отримали жодного клювання. Цієї доби точка з 65м. нам не принесла жодної риби, хоча ми нічого не міняли в тактиці та прикормці, можливо зміна погоди вплинула - хз.

День 5. Дорога до дому.

З настанням ранку всі сили були кинуті на складання табору та речей, які вдалося повністю просушити. Я до останнього не збирав прути в надії спіймати як то кажуть: - «На коня!», останню рибу на даній сесії, але не вдалося. І згадуючи всі наші попередні виїзди ми жодного разу не ловили рибу під час зборів. Але не страшно.

Підбиваючи підсумки нашого чотирьох добового виїзду нам вдалося спіймати 31 карпа – 5 з них заважили за двадцять кілограмів, встановити свої нові особисті рекорди: мій 27.200 у Вані 28.500., де їх перебивати – хз., але все ще по переду і стоїть тепер нова ціль риба за 30 кг. Також нам вдалося спіймати два великих лящів. Мали прикрих 3-4 зацепа, і один прикрий схід карпа біля самого підсака, який махнув головою і вискочив гачок з наживкою.

На даній рибалці ми в перше користувалися безбородими гачками, по при не популярність в нас на Україні та негативні відгуки в сторону частих сходів, ми даними гачками лишилися задоволеними, все напевно залежить від вміння виважування риби, і від рваності губ карпа. На Шумбарі в риб всі губи більш менш цілі, можна також зсилатися на початок сезону, що риба ще мало бачила гачка і на ньому бувала і губи позаживали, але виймаючи безбородий гачок з пащі карпа лишається маленький проколчик, а не дирка від бородки.

В котре нас порадувала вже нами облюбована продукція торгової марки CC Baits, яку ми активно використовуємо протягом сезону, як в прикормці так і на насадках. Також цікаво було потестувати новинку цього сезону двокольорові поп-апи CC Baits Two-Tone Pop Ups, на які нам теж вдалося спіймати декілька риб. Але дві кукурудзи з підсадкою поп-апів CC Baits Fluoro Pop-Ups (Pineapple & N-Butyric Acid) 10 мм. та CC Baits Fluoro Pop-Ups (Honey) 10 мм. були поза конкуренцією.

Далі зібравши всі речі й завантаживши машину заїхали на охорону здати сектор і попрощатися, та сказати до зустрічі (оскільки є бажання ще неодноразово сюди повернутися за велетенськими амурами та карпами за 30 кг.). Покинувши озеро вирішили заїхати в Карловац в супермаркет купити дітям гостинців і зрозуміли, що спокійно з України можна їхати аж до самого Карловаца і вже тут на місці закупляти всі необхідні продукти – супермаркет INTERSPAR, вибір яких тут набагато більший і цікавіший ніж в Ашані біля Будапешта.

Виїхали ми з Карловаца десь о 12.30 і вже по знайомій нам дорозі заїхавши на заправку і заливши повний бак пального (вартість соляри на наші гроші 40 грн/л.) рушили в сторону Загреба. Дорога проходила вже без всяких непередбачуваних пригод, ми активно обговорювали наш виїзд, ділилися емоціями. Загреб поїхали швидко, далі Будапешт і Ніретхаза і близько 21.00 ми стояли на Угорському кордоні, під'їжджаючи до якого Ваня себе налаштував що почнуть знову шманати і виникнуть проблеми з ввозом нашого рибацького скарбу. Але швидко і без проблем ми пройшли кордон, Українські митники перепитали звідки їдемо, чи не веземо риби й чи всі снасті наші бувші в використанні, а не нові куплені за кордоном, і як запасний варіант якщо виникнуть якісь не зрозумілі питання нам на озері видали спеціальні ліцензії, які видають кожному рибалці на озері, в яких вказано хто і в які дати перебував на даному озері. Але дані ліцензії не довелося показувати на кордоні, хоча при перетину їдучи в Хорватію, таки папірці суттєво спростили б перетин крдону. 21.30 ми на Україні – ми майже в дома, лишилося 470 км. Приймаємо рішення їхати помалу, а там дивитися по ситуації, якщо буде важко і захочеться спати, то будем ставати на ночівлю. Близько одинадцятої ночі ми почали їхати Карпатськими серпантинами швидкість не перевищувала 80 км. Через погану видимість, відсутність світловідбивачів на відбійниках і нормальної розмітки їхати в таких умовах реально небезпечно. Вбивши в навігаторі якусь кафешку чи ресторанчик натрапили готельно ресторанний комплекс "Сhalet" (с. Ганьковица – 175 Свалявский р-н., Закарпатская обл. GPS: ш. 48.60110, д. 23.0448) один з не багатьох закладів який працював в ту пору і де працювала кухня. Ціни помірні, кухня смачна, атмосфера та інтер'єр дуже цікаві в стилі австрійських будиночків, тут і за бажанням можна переночувати. Але добре перекусивши, втома пропала і ми на одному диханні проїхали решту дороги, за винятком ділянки дороги де нас хотіла натягнути жіночка поліцайка, ми не помітили знак STOP і проїхали його, а вона вибігаючи з будки навіть чупа-чупс не встигла дістати й зупиняла нас махаючи рукою, можна було їхати і включити тюленя що ми не зрозуміли кому вона там маше руками, але не стали нариватися на неприємності й зупинилися, після повчальної бесіди нас відпустили з усним попередженням. Ще десь на тих перевалах ми вскочили в таку яму що мало не по відвалювалися колеса, як потім Ваня вже в дома помітив на одному з колес гулю з 5 см. в діаметрі, добре що вона не рванула нам десь по дорозі, а то хз. як все могло б закінчитися. І так я в 5.00 був вже в дома. Емоції від поїздки тримають ще по сьогоднішній день – хочеться ще, але хорошого по трохи, да й робота теж чекає.

Як підсумок наші всі сподівання від такої пригоди оправдалися з повна, і ніхто з нас не очікував такого результату. Я думаю нам вдалося підкорити Європу й озеро Шумбар.